Imate dovoljno informacija šta je SEO, i zbog čega je optimizacija Vašeg sajta za Google značajna.
Znate da će se optimizovan sajt češće prikazivati u pretragama, što će povećati posetu, i priliku za zaradu.
Odlučujete da angažujete agenciju koja će optimizovati sajt, ali ste zainteresovani i da saznate više detalja o poslu koji sledi.
U ovom tekstu objašnjavamo vam zato, ukratko, šta tačno može da uradi SEO stručnjak u okviru tri velike grupe SEO aktivnosti.
On-page SEO (On-site SEO), u prevodu na srpski „optimizacija na strani“, izvodi se na samom sajtu, odnosno stranama sajta, gde se maksimalno poboljšavaju sadržaj i HTML kod. Namera je da i Google pretraživaču i posetiocima, uz pomoć ključnih reči, bude jasno o čemu je strana, kako bi za nju brzo i tačno mogli da se vežu pojmovi koje korisnik ukuca u svojoj pretrazi. Kvalitet sadržaja i koda Google procenjuje na više načina i odlučuje da li tu stranu da ponudi, a krajnji cilj jeste da, na upit, korisnik dobije kao odgovor baš ono što mu je potrebno.
Off page SEO (Off-site SEO), u prevodu na srpski „optimizacija van strane“, odnosi se na aktivnosti koje se preduzimaju na drugim mestima na internetu, sa ciljem da sajt bude bolje rangiran u Google pretragama, i kao takav među prvima ponuđen korisnicima.
Da bi bilo jasnije, podsetimo na ovom mestu na samu suštinu Vaše internet prezentacije. Sajt je, u najvećem broju slučajeva, deo nastojanja da se dođe do kupaca i klijenata, i prenesu za njih bitne informacije, a zatim ostvari kontakt i započne kupoprodajni ili drugi poslovni odnos. Sajt je deo vašeg marketinga, preciznije, digitalnog marketinga. Da bi ostvario svoj cilj, sajt kao kanal komunikacije mora da bude u vezi sa svim drugim kanalima komunikacije. Ono što se govori o Vama bilo gde na internetu, trebalo bi da bude u funkciji promovisanja vaše pouzdanosti, kvaliteta, mesta koje zauzimate u branši… Ukoliko se o Vama pozitivno izjašnjavaju ljudi na društvenim mrežama, influenseri, ako Vas sa poštovanjem pominju ugledni sajtovi, ako se to ponavlja i aktuelno je još uvek… za Google je to dokaz Vaše vrednosti. Bilo bi dobro da sa mesta na internetu gde se pominjete vode linkovi do Vašeg sajta, ali i ako ne vode, kao na primer kod pisanja o Vama na društvenim mrežama, Google „vidi“ Vaš rejting.
Off page SEO posao, kao što pretpostavljate, podrazumeva proveravanje postojećih linkova, formiranje i deljenje sadržaja i građenje novih linkova, ali ne bilo kako i bilo gde.
Tehnički SEO je nešto komplikovaniji od prethodne dve vrste, pošto zahteva tehnička znanja, dosta pažnje, iskustva, analitičnosti i preciznosti osobe koja ga obavlja. Stručnjak za SEO, pri tome, koristi i izvesne platforme za proveru, koje mu omogućavaju da lakše uoči nedostatke i ispravi ih, sam ili u saradnji sa programerima. Tehničkih poslova na sajtu ima mnogo, pa ćemo pomenuti samo one koji su najpoznatiji – obezbeđivanje brzog učitavanja sajta i SSL sertifikata, optimizacija za mobilne uređaje, provera prisustva, rasporeda i veza elemenata koji su Google potrebni za lako indeksiranje strana… Tehnički SEO, dakle, usmeren je na komunikaciju sajta sa pretraživačem, uz nastojanje da mašina sajt oceni i proceni kao prezentaciju bez problema.
Važno je napomenuti da tri vrste SEO poslova preklapaju jedni druge i zajedno čine rad na optimizaciji. Bez uspešnih intervencija na jednom polju teško da će se videti rezultat, koliko god neka druga oblast bude dobro pokrivena optimizovanjem.
Ako Vam je potrebna usluga Profesionalne SEO otpimizacije, budite slobodni da nas kontaktirate.