Ako Vas Google nečemu uči, to je da male ideje mogu biti velike. Ben Silbermann
SEO optimizacija, SEO optimizacija sajtova za Google, optimizacija za pretraživače, stručnjak za SEO, SEO usluge… Ove i slične pojmove verovatno prepoznajete, ukoliko ste se informisali o ponudama marketing i web agencija, sa željom da na internet postavite svoj poslovni ili lični sajt, e-prodavnicu, blog. Iako se termini o kojima govorimo laicima čine nejasnim, a SEO usluge suvišne, u pitanju su veoma važni poslovi, ključni za uspeh Vaše internet prodavnice ili prezentacije.
Posle nekoliko kratkih objašnjenja koja slede verujemo da ćete razumeti suštinu.
Zamislite ogroman internet prostor u kojem, dok ovo pišemo, postoji milijardu i 170 miliona sajtova. Procenjuje se da se svake sekunde postave tri nova sajta, odnosno više od deset hiljada sajtova za sat. Ogromna većina web prezentacija ne bude dugo aktivna, ali i one koje nisu aktivne ostaju na web adresama. Statistika beleži da je više od 200 miliona sajtova aktivno u ovom trenutku.
I zamislite svoj sajt u takvoj gužvi, u situaciji kada želite da Vas kupac, čitalac, korisnik… pronađe, pošto u Google pretraživač unese neku ključnu reč ili izraz, i zadovolji svoje potrebe obraćajući se baš Vama.
Da biste znali kako da Vas što više ljudi vidi u pretragama i poseti Vaš sajt, morate znati kako radi Google pretraživač.
Pojednostavićemo, da bi baš svi razumeli. Google pretraživač je mašina koja neumorno popisuje sadržaj svake web strane, dokumenta, slike, video zapisa… na internetu, i svrstava ih u određene kataloge, indeksira ih. Kad korisnik interneta „ukuca“ željeni pojam, izraz, odnosno ključnu reč, pretraživač proveri strane koje se najbolje uklapaju sa upitom, njihov rang na internetu, kvalitet… i „izbaci“ odgovor. Da li će to biti Vaš sajt ili sajt konkurencije, zavisi od toga koji je bolje prilagođen pravilima koja vladaju na internetu, i pravilima funkcionisanja Google pretraživača. Prilagođavanje Google pravilima je posao koji se zove optimizacija sajta za pretraživač, odnosno SEO (skraćenica od Search Engine Optimization).
Da biste, dakle, bili prikazani visoko, na prvoj strani organskih rezultata Google pretrage i tako povećali posetu Vašem sajtu, SEO je neophodan.
SEO se vrši na više načina, o kojima će biti reči u narednim tekstovima. Važno je da znate ovde samo još nešto – razliku između plaćenog i organskog saobraćaja na sajtu. Sigurno znate da se oglas na Google može platiti (Google Ads), da se broj poseta nekom sajtu može povećati plaćenim advertajzingom na različite načine. Plaćene oglase Google prikazuje na posebnom mestu u rezultatima pretraga. Oni su jasno obeleženi kao plaćeni, i zbog toga su kod korisnika mnogo manje popularni.
SEO optimizacija sajta na Vaš sajt dovodi posetioce na „prirodan“, takozvani organski način, koji povezuje ključne pojmove koje unose kupci sa ključnim pojmovima Vašeg biznisa. Google dozvoljava plaćeno oglašavanje, ali primarno promoviše organske sadržaje na internetu.
Da bi organski saobraćaj na sajtu bio što pošteniji i bolji, Google pretraživač povremeno menja metod rada. Zbog toga jednom odrađen SEO nije završen posao. Potrebno je da stručnjaci koji se ovim poslom bave s vremena na vreme provere optimizaciju Vašeg sajta i usklade je sa najnovijim pravilima Google algoritma.
Da zaključimo. Google Vam je prijatelj, i prijatelj je Vašeg biznisa. Kompanija želi da uspemo svi mi koji poštujemo pravila – da nema prevara i da korisnicima interneta uvek garantujemo poverenje, tačnu informaciju, profesionalno dizajnirani i optimizovani e-shop ili internet prezentaciju, sajtove sa proizvodima i uslugama onog kvaliteta kakvi zaista jesu.
Za detaljnije informacije o glavnim vrstama aktivnosti SEO optimizacije možete pročitati sledeći članak.